Den neurale repræsentation af sekvenser i hjernen

Ph.d.-forsvar, mandag den 17. juni 2024, Tsz Fung Woo

Tsz Fung Woo

Under sit ph.d.-studie undersøgte Tsz Fung Woo, hvordan hjernen effektivt repræsenterede sekvenser. Det er ikke klart, hvilke neuroner vi lytter til, når der er et enormt antal neuroner i hjernen. Tsz Fung Woo studerede, hvordan en population af neuroner samarbejdede om at repræsentere sekvenser og demonstrerede, hvordan denne egenskab faciliterede kodningen af sekvenser.

De nye forskningsresultater bidrager til forståelsen af, hvordan information repræsenteres i hjernen fra et geometrisk perspektiv.

Ph.d.-studiet er gennemført ved Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Dandrite, Faculty of Natural Sciences, Aarhus Universitet.

Tid: Mandag den 17. juni 2024 kl. 10:00
Sted: Bygning 1870, lokale 816, Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Universitetsbyen 81, Aarhus Universitet, 8000 Aarhus C.
Afhandlingens titel: Den neurale repræsentation af sekvens i den mediale præfrontale cortex
Kontaktinfo: Tsz Fung Woo, e-mail: michaelwootf@gmail.com tlf.: +45 52520188
Professor Marie Carlen, Department of Neuroscience, Karolinska Institutet, Sverige
Professor, Principal Investigator Mathew Diamond, Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati, Italien
Professor Ditlev Egeskov Brodersen, Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Aarhus Universitet, Danmark (forperson)
Lektor Duda Kvitsiani, Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Aarhus Universitet, Danmark

Afhandlingen ligger til gennemsyn hos Graduate School of Natural Sciences (GSNS), Jens Baggesens Vej 53, bygning 5221, 8200 Aarhus N.